onsdag 9 december 2009

Både till det bättre och sämre

Idag har det varit en bättre dag. Men bara för att jag önskade mig detta så har vissa saker blivit till det sämre också. Igår kväll åkte jag på sådan jäkla värk i mina ben. Börjar från höfterna och sedan stramar ner i hela låren. När jag skulle sova gick det inte alls pga värken. Hade ryckningar i hela benen och det enda som hjälpte vara att slå hårt med knutna nävar på benen. Men det hjälpte ju bara under tiden jag slog. Måste sett för roligt ut för Henrik som låg brevid mig. En gravid tjock sambo som ligger och rycker i hela benen och vartannat ligger och bankar skiter ur sina ben. Jag misstänkte att jag kanske hade någon nerv som låg i kläm. Men efter att ha gogglat under dagen så misstänker jag ischias. Fan oxå, jäkla skit. På allt detta hade jag enormt kraftiga sammandragningar som gjorde ont. Beslutade mig för att klocka dem för att se hur länge de höll i och de varade i ca 90 sec per gång. Låter kanske inte så länge, men det känns längre.

Jag hade aldrig någonsin kunnat föreställa mig att det kunde vara sån skillnad från graviditet och graviditet. Men Alma måde jag hur bra som helst. Och denna graviditeten skall tydligen allt jävlas. Illamående, graviditetsklåda, infektioner, sammandragningar, foglossningar, sömnrubbningar och nu de här med ischiasen.

Ska träffa läkaren på måndag igen. Får se vad de har att säga. Kanske till och med får besöka en sjukgymnast. Vilket som så kommer jag göra vad de talar om för mig. Vill inte riskera att bebisen vill komma alldeles för tidigt.

Jag vet att det blir väldigt mycket graviditetssnack, men tyvärr så händer det inte så mycket annat i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar