fredag 11 december 2009

Tycker om doktorn

Vad skönt jag fick vila en stund här på dagen. När vi kom upp kändes Alma lite varm. Termometerns batteri hade börjat blinka och gav resultat på hög feber. Men jag vågade inte chans ifall den spökade så jag åkte iväg och köpte en ny. Och som det tidigare resultatet har hon 39.5 i feber. Fattar inte detta. Hon är hur piggelin som helst.
Vi var ju hos doktorn i onsdags då Alma fick vaccinationssprutan. Kanske är en eftersläng av den som kommit nu. Hmm hoppas det inte blir värre bara. Nu har hon fått alvedon så det borde hjälpa.

Annars var hon hur duktig som helst hos doktorn. Vi skulle tagit sprutan för flera veckor sedan, men sen har hon varit förkyld här hemma så vi har medvetet väntat. Men Alma har nog frågat varje dag om vi ska till doktorn.
Så i veckan kom vi tillslut iväg och hjärtat sa inte ett enda pip. Jag satt och kollade bort under tiden jag satt och höll om henne. Alma böjde ner huvudet och tittade noggrant på sprutan. Hade jag aldrig klarat. Gick över väldigt snabbt och Alma har stolt visat upp sitt lilla märke på benet för alla hon mött.
När vi kom hem sa hon till mig att jag skulle ringa doktorn igen och att hon ville tillbaka och ta mer sprutor. En i armen och en i andra benet ville hon ha. Ännu en fråga jag ställer mig hur man kan tycka om sprutor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar