måndag 7 december 2009

Härlig dag

Idag gick vi upp vid halv åtta tiden. Hann bara mysa med Alma en liten sväng innan Henrik lämnade henne på dagis. Denna veckan går hon mellan 09-14. Känns som att det är lagom tid nu när jag går hemma. Dessutom så är den planerade verksamheten mellan de tiderna så det känns bra.
När klockan var tio hade vi hunnit fixa i ordning lite här hemma och lunchen var färdig.
Vi fotade massor av plagg som skall läggas ut på tradera.
Henrik satt mest framför datorn och kikade prylar fram tills att det var dags för honom att vila innan jobbet. Jag gick in och la mig också i hopp om att få vila lite, men det blev inte så mycket sömn. Men alla vila jag får uppskattas nu.

Jag åkte och hämtade Alma och sen dess har det vart full rulle.
Vi har fikat, målat med fingerfärg, kollat på bompa lagat mat och diskat. Duschen har det blivit för lillan två gånger under eftermiddagen så vi lekt så mycket. Sen åt vi en god kvällsmat och sen blev det ännu mer lek och efter detta blev hon trött. Nu ligger hon och sussar så gott.

Nu har jag tiden att sitta lite framför nätet. Planer på att fixa tradera sakerna och allmänt bara sitta och mysa.

Jag har nog lärt mig att koppla av en aning mer än tidigare, men långt ifrån vad som behövs.
Har känt av väldigt mycket i magen både igår och idag. Hade hoppats på att det skulle lägga sig något, men inte gjort någon speciell verkan ännu.
Annars har det börjar röra på sig enormt mycket i magen, ser hur det bökar det inne.
Roligare nu för Henrik också när han både ser och känner mer än vad han gjort tidigare.

Vi har frågat Alma flera gånger vad hon tror att det är för kön. Varje gång har hon svarat att hon tror det blir en pojk. Vi får väl se. Jag har inga känningar alls faktiskt. Men just nu tror jag att det lutar mer åt en flicka, även fast vi säger han hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar