lördag 12 december 2009

Det är faktiskt lördag

Nu förstår jag nog varför jag var på lite konstigt humör. För det första hade jag nog inte vaknat till och sen hade jag inte fått mitt morgonkaffe.
Och plus det så kändes det som att det var söndag.
Men gud så skönt när jag upptäckte att det faktiskt bara var lördag.
Nu har jag fått i mig en kopp kaffe och hunnit fixa lite här hemma. Har ont i magen men försöker koppla bort det lite då jag har lite saker att ta itu med.

Jag tror att vi har så mycket så saker som måste fixas med och jag känner mig stressad att vi inte ska hinna med allt innan bebis kommer. Sen känner jag att en stor faktor för min stress just nu är det här med sjukskrivningen. Försäkringskassan är en annan sak. Vet fortfarande inte om de beviljar sjukskrivningen. Och om jag blir fortsatt sjukskriven måste de göra en ny prövning igen. Varför kan de inte bara samarbeta? Det finns en läkarintyg från förlossningen, men på försäkringskassan bedömer de på en helt annan nivå.

Har skrivit upp tvättid hela dagen. Typiskt att göra det på en helg, men det är så svårt att få ihop det någon veckodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar