torsdag 3 december 2009

Ge mig snö

Då var det en ny dag igen då. Det går väl inte att undvika direkt.

Igår fick jag inte ens hälften gjort av vad jag skulle. Jag skulle dammsugit och torkat golven, men jag gjorde allt annat förutom det. Så typiskt mig. Men städat fick jag ändå. Hela köket är skimrande rent ( förutom golven då). Städade alla luckor och och dammade igenom hela rummet.
Fick även en tvätt tvättad. Vikt i ordning på all tvätt. Jag tror att jag får göra så här i fortsättningen. Satsa på ett rum i taget. Fast det är ganska fint här hemma nu. Men det är nu jag har tiden att g i på djupet.
Kände av ganska mycket i magen i går så jag fick lägga mig i sängen ett par timmar. Läste lite och lyckades somna.

På kvällen åkte vi hem till Almas farfar. Fikade lite granna. Även Henriks faster var där. Hon bor i Vänersborg så hon brukar komma hit några veckor innan jul varje år. Alma fick jättefina kläder av henne i tidig julklapp. Hon har alltid varit bra på att ge fina presenter och modernt.
Var där några timmar sen var det lagom att åka hem och natta lillan. Sen kikade jag och älskling på The Hangover. Den var lite roande faktiskt.

På förmiddagen blir det nog inte mycket gjort. Måste duscha och fixa mig i ordning för att vara nere i stan till kl 12. Då jag har unnat mig en tid hos fotvården.
Sen ska jag och Kicki kika lite på staden.

När vi hämtar Alma på dagis idag så är det pyssel och adventsfika. Det låter himla mysigt.
Alma har en ny kille på dagis som heter Lowe. När vi hämtar Alma på dagis så brukar fröknarna berätta hur söta de vart tillsammans under dagen. Sitter och håller handen vid matbordet och pussas hela tiden.

Kan inte snön dyka upp nudå. Vart jättekallt nu i några dagar så det är på tiden att den dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar